Rabu, 21 Mac 2012

ucapan abang penyayang buat adik tersayang

بسم الله الرحمن الرحيم


yeaaayhhh!!!result gempak!!alhamdulillah!!!
mungkin beginilah teriakan adik-adik yang baru sahaja mengambil keputusan peperiksaan. mungkin dia tak buat di sekolah sebab malu dan bimbang digelar sombong riya' lagi takabbur. tapi aku yakin dia buat dalam hati.kah3

tahniah kerana berjaya melalui zaman persekolahan dengan jayanya. bersedialah untuk zaman IPT kelak. kepada yang nak menyambung STPM dan STAM, bersyukurlah kerana kalian masih berpeluang berpakaian sekolah. itu tandanya kalian masih muda. bukan semua orang boleh pakai baju sekolah. dan, bukankah orang kita suka nampak muda-muda remaja gitu. *aku rasa ja* apa jua jalan yang kailan kalian pilih,yakinlah yang Allah aturkan setiap itu dengan hikmah di sebaliknya. ada kejayaan menanti, insya-Allah.

and for the last, don't ever let the SPM result kicks your ass out. turn around, face them, and punch them back. 

ini bukanlah pengakhiran cerita kita. selagi mata belum terpejam selamanya, masih ada peluang untuk kita tebus kegagalan dengan kejayaan. jangan sia-siakan masa yang kita ada. we never know how much left.

sekian, ^_^

jangan malu,jangan segan..komenlah di sini ^_^

5 ulasan:

Muhd Iqbal Samsudin berkata...

haii abangg..

ilhambrothers berkata...

@Muhammad Iqbal hai adik.. :p

Hazmi Al-Wafi berkata...

abang oversea bg ucapan :)

Unknown berkata...

hehehe.. untunglah straight a. :)

putra berkata...

yup! spm ni hanya SATU langkah permulaan utk berjuta2 langkah dihadapan.. yg dok lompat2 dpt result tuh, klu lepas ni ampa xwat blajaq btol2, haa, sakit la nnt.. (^_^)

*p/s: tajuk ang tu memg saja nk wat point utk aku gelak kat ang ka?.. :PP

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...