Khamis, 27 Oktober 2011

Berkorban?

Alhamdulillah..setelah beberapa lama sibuk mnguruskan dan menyiapkn diri dgn kehidupan baru kt cni...(padahal xla sibuk sgt pon,hehe) ini entry pertama di bumi anbiya ini..memang,,kata org,hidup ini satu perjuangan..mcm lagu yg selalu didendangkan kt skolah dulu oleh kump nasyid skolah aku,Khairan :

hidup adalah satu perjuangan,
perjuangan perlukan pengorbanan...
........



jd,,itulah lumrahnya,khidupan kita ni merupakan satu tempat ujian bila mana kita smua akan mghadapi seribu satu ujian dan cabaran yg mndatang..dan setiap rintangan itu memerlukan perjuangan bg menghadapinya. setiap cabaran itulah yg akan mematangkan kita hari demi hari.. dlm erti kata lain,makin kita menganjak ke usia dewasa,makin besarlah cabaran yang perlu kita tempuh. aku ambil satu contoh yg mudah, perjalanan kita menuntut ilmu,.bermula dr alam tadika,ke alam persekolahan dan menginjak ke alam universiti..makin lama,makin susah..haiiihh... :)  tp,itulah hakikatnya. dah masok alam u ni,,besar la perjuangan yg perlu dbuat..n makin besar la pengorbanan yg kita kna lakukan..tinggalkan keluarga,hidup berdikari..pd mulanya,mgkin kita rasa itu sesuatu yg berat n sukar bg kita melaluinya,namun,,kata pepatah,kalau tak dipecahkan ruyung,manakan dpt sagunya..betul tak?? ^_^
itulah..dlm usaha nak menuntut ilmu ni,,kita ikhlaskan niat kita kerana Allah..sntiasa tajdid(perbaharui) niat kita..moga ilmu itu mndapat kberkatan dan bermanfaat di saat kita memerlukan.
fikirkanlah ibu bapa dan ahli kelurga yg sntiasa mgharapkan kita utk menjadi pengubah nasib keluarga..menjadi permata bernilai dlm keluarga..semoga permata itu bukan hanya bersinar di mata manusia,malahan bernilai di sisi-Nya..insyaAllah..

Jadi,,sedikit tentang aku di sini,berat utk aku katakan,aku ada jugak rasa homesick sbenarnya,.hehe.. sapa tak syg family kn? terbayang-bayang saat di airport,tinggalkan family,sahabat,kwn2...berat hati..tapi,entry ni brtujuan utk ingtkan dri aku jugak sbenarnya.smoga bermanfaat walaupun sedikit. :)  kata org putih,,hee

Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn't.






jd,,memang kita kna saling ingt mengingati walaupun kita dah jelas tentang hal tu kerana kdg2,,kita terleka..(selalu kot sbenarnya) haha..itu saja..moga lepas ni,aku dpt gunakan MATA HATI MELIHAT MESIR..insyaAllah..sekian~

jangan malu,jangan segan..komenlah di sini ^_^

7 ulasan:

nisa berkata...

homesick jgak yer..? hehe.. semoga impian yg dbina di bumi mesir ini mjadi knyataan.. ^_^

ilham's fren berkata...

smoga prjalanan dpermdahkan ALLAH..jga dri..smoga bjaya jd doktor yg brilmu n brmanfaat untuk semua..amiin..

ilham's fren berkata...

semoga prjalanan dlam hidup dpermudahkan ALLAH..jga diri dan jga iman..

ilhambrothers berkata...

@nisainsyaAllah..hang juga.. :)

ilhambrothers berkata...

@ilham's frensyukran! ^_^

putra berkata...

igt.. stiap cabaran mematangkan kita.. insyaAllah.. (^_^)

*moga ang lbih MATANG la noh.. :P hihi..

ilhambrothers berkata...

tak matang ka selama ni? ^_^ insya-Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...