Rabu, 7 September 2011

parasitkah kita??

ni entry yang aku letak sebab ada semangat sikit nak menulis lepas tengok Muqaddimah di tv9 pagi td..haha..layan~

Dengarlah sahabat,
kau ku sanjung bagaikan perwira,
setiap rintihan diadu dan dikongsi bersama,
namun ku pohon,
jangan kepercayaan ini kau khianati,
dek hasutan pendengki yg terus menghasuti,
pandanglah dan lihatlah sekelilingmu,
siapa yang cuba berdamping denganmu,
apakah dia ikhlas untuk membantu mu,
atau hanya sebagai parasit yang bakal merosakkanmu.


muhasabahlah diri kita..lihat semula,persahabatan kita..adakah kita seorang yang ikhlas bersahabat dan berusaha mewujudkan kebahagiaan dalam perhubungan atau kita hanya menjadi parasit yang merosakkan sahabat kita.. :)
pilihlah antara 3 golongan sahabat ini, di mana kita tergolong  :


1)sahabat seperti makanan.
diperlukan setiap hari. menjadi salah satu sumber kekuatan kepada sahabat. menjadi keperluan ketika senang dan susah.

2)sahabat seperti ubat
diperlukan hanya pada masa-masa yg tertentu.ketika susah baru dicari.

3)sahabat seperti racun
kita menjadi perosak kepada perhubungan dan merosakkan juga sahabat kita..

                                                                                                          renung-renungkanlah~
                                                                                                                                          :)                                                                                                                  



jangan malu,jangan segan..komenlah di sini ^_^

10 ulasan:

nisa berkata...

sahabat seperti makanan.. nice.. tp, bg aku, suma mcm makanan..hahaha

ilhambrothers berkata...

:) sedap?haha..yela,,tp,,bg sahabat kita?adakah kita juga seperti makanan? :D

nisa berkata...

err... hope so but... it's up to them.. we try our best..

ilhambrothers berkata...

:) insyaAllah...

greenlover berkata...

sahabat tu mcm 2 bnda..makanan pon yer ubat pon yer...kdg2 mcm mknan..kdg2 mcm ubat..xkra la kta anggp dya @ dya anggp kta mcm tu..apapon bsahabatlah krana Dia..insyaAllah akn kkal..amiiin...=)

ilhambrothers berkata...

ameen,,.sy stuju sgt dgn pndapat tu..asalkan jgn kita tergolong dlm golongan ke 3..

greenlover berkata...

btol3.. =)
skali bsahabat selamanya ttap sahabat...amiiinn..mnusia kan bnyk karenahnya..kta kna la trima klbihan & kkurangan shbt kta tu...kan3????

Ahyad berkata...

mengapa gambar binatang itu? :)

ilhambrothers berkata...

hahaha..parasit la tuu..

putra berkata...

sahabat mcm aiskrim tuti fruti ade x?? msti sdap.. =="
*RM21...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...